Szkoła Języków Obcych

Wtorek 15 pa dziernika 2024

PracaAngielski on-lineDla lektorw
O szkoleKursySzkolenia dla firmEgzaminyCennikTesty kwalifikacyjne

Menu

Kursy językowe - organizacja

Kurs Języka Angielskiego/ General English

Kurs Konwersacyjny Angielski/ Conversational English

Angielski dla młodzieży 11- 15 lat
Egzamin 8-klasisty z angielskiego
Angielski dla Licealistów
English Grammar & Vocabulary In Action - kurs gramatyczny powtórkowy: B1, B2, C1

Kursy językowe ogólne - wstęp
Przygotowanie do egzaminów z języka angielskiego

Kurs FCE - B2 First
Kurs CAE - C1 Advanced

Kurs CPE - C2 Proficiency

IELTS - kurs egzaminacyjny

TOEFL - kurs egzaminacyjny

Matura z Języka Angielskiego
Egzaminu B2 z języka angielskiego na studiach - kurs przygotowawczy
TOLES/ Angielski dla Prawnikówy

GMAT

Angielski - kursy specjalistyczne

Business English

Legal English/ Angielski dla Prawników

Niemiecki

Hiszpański

Włoski

Francuski

Szwedzki

Polish for Foreigners/ Polski dla Obcokrajowców
Kursy indywidualne

Bezpłatny kurs konwersacyjny

Darmowy Kurs Drugiego Języka

Terminy i miejsca zajęć
Lekcja próbna gratis!

Testy kwalifikacyjne

Zapisy - jak to zrobić?

Kontakt

Wpłaty: rachunek bankowy

Licytuj

Metodyk radzi

Jaki kurs będzie najlepszy?

Wybór rodzaju oraz intensywności kursu powinny być uzależnione od potrzeb indywidualnych danego kursanta. W przypadku osób, którym zależy na szybkich postępach, czy też na zdaniu konkretnego egzaminu, zajęcia powinny obejmować co najmniej 6 godzin lekcyjnych tygodniowo. Natomiast jeśli chodzi o podtrzymanie kontaktu z językiem, czy naukę od podstaw kurs powinien obejmować 2-4 godziny tygodniowo.

Jaką szkołę wybrać?

Przy wyborze szkoły językowej najważniejsza jest jej renoma, opinie studentów, a także kadra lektorska. Jeżeli szkoła specjalizuje się w kursach egzaminacyjnych, czy też posiada uprawnienia do przeprowadzania egzaminów międzynarodowych oznacza to, iż posiada zespół kadry o najwyższych kwalifikacjach. Dobrym wyznacznikiem poziomu szkoły jest też jej strona internetowa oraz system kwalifikacji na kursy, czyli jakość testów oraz sposób przydziału do grup.

O metodach nauczania

Obecnie wśród metod nauczania najlepiej sprawdza się metoda komunikacyjna, nastawiona na praktyczna umiejętność komunikowania się w środowisku anglojęzycznym. W metodzie tej wykorzystywane są materiały autentyczne, gry i zabawy komunikacyjne zapewniające szybkie postępy w nauce.

Który język jest najpopularniejszy?

Nadal najpopularniejszym językiem jest angielski, jednakże obserwujemy wzrost zainteresowania innymi językami tj.: francuski, niemiecki, hiszpański, włoski , a także ostatnio język szwedzki. Wielu spośród kursantów TFLS jednocześnie uczęszczają na kursy języka angielskiego oraz inne obcego.

Polish for Foreigners/ Polski dla Obcokrajowców

Kurs języka polskiego dla obcokrajowców/ Polish for Foreigners/ 
Курс польської мови для іноземців

W semestrze  Jesień 2024  oferujemy kurs języka polskiego dla obokrajowców dla początkujących (poziom A1):
 

Ilość godzin w semestyrze: 40 x 45 min.

Czas trwania jednego seemstru: 10 tygodni

Forma zajęć: stacjonarne lub on-line 

C
ena grupa: 9 - 12 osób:

-  799 zł
   w pon. i śr. lub wt. i czw. w godz. 12:00 - 13:30

- 1399 zł
   pon. i śr. lub wt. i czw. w godz. 18:10 - 19:40
   sobota w godz. 10:00 - 13:00 
    
 
Cena: grupa mała 4 - 9 osób:  

 pon. i śr. lub wt. i czw. w godz. 18:10 - 19:40
 sobota w godz. 10:00 - 13:00 


Forma zajęć: stacjonarnie lub on-line 

Początek zajęć: październik 2024


Program nauki języka polskiego dla obcokrajowców – poziom A1 (skala Rady Europy)

Założenia programu:

  • Poziom: A1 (początkujący)
  • Czas trwania: 2 semestry, po 40 godzin lekcyjnych każdy
  • Łączna liczba godzin: 80 godzin lekcyjnych
  • Format: kurs stacjonarny lub online (dostosowany do obu form)

Cele ogólne kursu:

  • Rozwój podstawowych umiejętności komunikacyjnych w języku polskim (mówienie, słuchanie, czytanie, pisanie).
  • Poznanie podstawowej gramatyki i słownictwa niezbędnego do codziennej komunikacji.
  • Kształtowanie umiejętności komunikowania się w prostych sytuacjach życia codziennego, takich jak przedstawianie się, robienie zakupów, pytanie o drogę.
  • Zrozumienie i stosowanie podstawowych zwrotów i wyrażeń w języku polskim.

Zasoby dydaktyczne:

Zalecany podręcznik:

  • „Polski, krok po kroku. Poziom A1” – autorzy: Iwona Stempek, Anna Stelmach, Sylwia Dawidek, Aneta Szymkiewicz
  • Materiały dodatkowe: interaktywne ćwiczenia online (do podręcznika dostępne są także ćwiczenia w formie online, które wspierają kurs zdalny).

Semestr 1 (40 godzin lekcyjnych)

  1. Temat: Wstęp do nauki języka polskiego

    • Liczba godzin: 4
    • Zagadnienia: podstawowe zasady wymowy, alfabet, akcent, przedstawianie się, pierwsze zwroty grzecznościowe.
    • Ćwiczenia: ćwiczenia wymowy, pisanie i czytanie krótkich tekstów.
  2. Temat: Przedstawianie się i podstawowe zwroty

    • Liczba godzin: 6
    • Zagadnienia: pytania o imię, wiek, narodowość, miejsce zamieszkania. Zwroty związane z przywitaniem, pożegnaniem, pytania o samopoczucie.
    • Ćwiczenia: dialogi, ćwiczenia pisemne.
  3. Temat: Moja rodzina i przyjaciele

    • Liczba godzin: 6
    • Zagadnienia: opisywanie członków rodziny, znajomych, podstawowe przymiotniki.
    • Ćwiczenia: opisy rodzin, tworzenie prostych zdań z przymiotnikami.
  4. Temat: Zakupy i jedzenie

    • Liczba godzin: 8
    • Zagadnienia: nazwy produktów spożywczych, zwroty używane w sklepie, pytania o ceny, wagi i ilości.
    • Ćwiczenia: scenki w sklepie, układanie dialogów, czytanie krótkich tekstów związanych z zakupami.
  5. Temat: Miejsca w mieście

    • Liczba godzin: 8
    • Zagadnienia: nazwy miejsc, pytania o drogę, opisywanie swojego otoczenia (dom, miasto), poruszanie się po mieście.
    • Ćwiczenia: dialogi związane z pytaniem o drogę, ćwiczenia mapkowe.
  6. Temat: Codzienne czynności

    • Liczba godzin: 8
    • Zagadnienia: opisywanie rutyny dnia codziennego, czasowniki związane z codziennymi czynnościami, dni tygodnia, godziny.
    • Ćwiczenia: tworzenie prostych zdań opisujących codzienność, kalendarz, dialogi.

Semestr 2 (40 godzin lekcyjnych)

  1. Temat: W czasie wolnym

    • Liczba godzin: 6
    • Zagadnienia: hobby, zainteresowania, zwroty używane podczas mówienia o czasie wolnym.
    • Ćwiczenia: opisywanie swoich zainteresowań, słuchanie krótkich tekstów o hobby, tworzenie dialogów.
  2. Temat: Pogoda i pory roku

    • Liczba godzin: 6
    • Zagadnienia: opisywanie pogody, pory roku, miesiące, zwroty związane z prognozą pogody.
    • Ćwiczenia: czytanie prognoz, dialogi na temat pogody.
  3. Temat: W podróży

    • Liczba godzin: 8
    • Zagadnienia: środki transportu, planowanie podróży, pytania o kierunek, bilet, czas podróży.
    • Ćwiczenia: dialogi związane z podróżą, odgrywanie ról (kupno biletu, pytanie o rozkład jazdy).
  4. Temat: Zdrowie i samopoczucie

    • Liczba godzin: 8
    • Zagadnienia: części ciała, zwroty dotyczące zdrowia, wizyty u lekarza, opis objawów choroby.
    • Ćwiczenia: scenki w przychodni, tworzenie prostych opisów problemów zdrowotnych.
  5. Temat: W restauracji

    • Liczba godzin: 6
    • Zagadnienia: zamawianie jedzenia, pytania o menu, opisywanie potraw.
    • Ćwiczenia: dialogi w restauracji, odgrywanie ról (kelner i klient).
  6. Temat: Ostatnie powtórzenie i przygotowanie do egzaminu

    • Liczba godzin: 6
    • Zagadnienia: powtórzenie najważniejszych tematów, przygotowanie do testu końcowego.
    • Ćwiczenia: quizy, dialogi, pisanie krótkich tekstów, ćwiczenia online.

Metodyka nauczania:

Program został zaprojektowany, aby móc być realizowany zarówno w formie stacjonarnej, jak i online, z wykorzystaniem interaktywnych narzędzi i ćwiczeń dostępnych w podręczniku „Polski, krok po kroku”.

  • Forma stacjonarna: tradycyjne zajęcia z naciskiem na pracę w parach, dialogi, scenki, wykorzystywanie tablic, nagrań audio oraz materiałów drukowanych.
  • Forma online: zajęcia w formie wideokonferencji, korzystanie z platform edukacyjnych (np. Google Classroom, Zoom), interaktywne ćwiczenia dostępne online, odgrywanie ról, dialogi nagrywane przez uczestników.

Ocena i egzamin:

Na zakończenie każdego semestru przewidziany jest test sprawdzający wiedzę i umiejętności z zakresu: słuchania, mówienia, czytania i pisania.

_______________________________________________________________________________________________________________

Polish Language Course for Foreigners – Level A1 (Common European Framework of Reference for Languages)

Program Assumptions:

  • Level: A1 (Beginner)
  • Duration: 2 semesters, 40 class hours each
  • Total hours: 80 class hours
  • Format: in-person or online

General Course Objectives:

  • Develop basic communication skills in Polish (speaking, listening, reading, writing).
  • Learn essential grammar and vocabulary for everyday communication.
  • Communicate in simple, everyday situations such as introducing oneself, shopping, and asking for directions.
  • Understand and use basic expressions and phrases in Polish.

Educational Resources:

Recommended Textbook:

  • “Polski, krok po kroku. Poziom A1” – Authors: Iwona Stempek, Anna Stelmach, Sylwia Dawidek, Aneta Szymkiewicz
  • Additional materials: online interactive exercises (available to support both in-person and online courses).

Semester 1 (40 class hours)

  1. Topic: Introduction to Learning Polish

    • Hours: 4
    • Topics: basic pronunciation rules, alphabet, stress, introducing oneself, first polite expressions.
    • Exercises: pronunciation drills, writing and reading short texts.
  2. Topic: Introducing Yourself and Basic Phrases

    • Hours: 6
    • Topics: asking about names, age, nationality, place of residence. Greetings, goodbyes, asking about well-being.
    • Exercises: dialogues, written exercises.
  3. Topic: My Family and Friends

    • Hours: 6
    • Topics: describing family members, friends, basic adjectives.
    • Exercises: family descriptions, forming simple sentences with adjectives.
  4. Topic: Shopping and Food

    • Hours: 8
    • Topics: names of food products, phrases used in shops, asking about prices, weights, and quantities.
    • Exercises: role-play in shops, creating dialogues, reading short texts related to shopping.
  5. Topic: Places in the City

    • Hours: 8
    • Topics: names of places, asking for directions, describing one’s surroundings (home, city), moving around the city.
    • Exercises: dialogues related to asking for directions, map-based exercises.
  6. Topic: Daily Activities

    • Hours: 8
    • Topics: describing daily routines, verbs related to daily activities, days of the week, time.
    • Exercises: forming simple sentences describing daily life, calendar-based exercises, dialogues.

Semester 2 (40 class hours)

  1. Topic: In Free Time

    • Hours: 6
    • Topics: hobbies, interests, phrases used when talking about free time.
    • Exercises: describing one’s interests, listening to short texts about hobbies, creating dialogues.
  2. Topic: Weather and Seasons

    • Hours: 6
    • Topics: describing the weather, seasons, months, phrases related to weather forecasts.
    • Exercises: reading forecasts, dialogues about the weather.
  3. Topic: Traveling

    • Hours: 8
    • Topics: modes of transportation, planning trips, asking for directions, tickets, travel time.
    • Exercises: dialogues related to travel, role-play (buying a ticket, asking for the schedule).
  4. Topic: Health and Well-Being

    • Hours: 8
    • Topics: body parts, phrases related to health, visits to the doctor, describing symptoms.
    • Exercises: role-play in the clinic, creating simple descriptions of health problems.
  5. Topic: In the Restaurant

    • Hours: 6
    • Topics: ordering food, asking about the menu, describing dishes.
    • Exercises: dialogues in a restaurant, role-play (waiter and customer).
  6. Topic: Final Review and Exam Preparation

    • Hours: 6
    • Topics: review of key topics, preparation for the final test.
    • Exercises: quizzes, dialogues, writing short texts, online exercises.

Teaching Methodology:

The program is designed to be conducted both in-person and online, using interactive tools and exercises available in the “Polski, krok po kroku” textbook.

  • In-person format: traditional classes with a focus on pair work, dialogues, role-play, using boards, audio recordings, and printed materials.
  • Online format: lessons conducted via video conferencing, using educational platforms (e.g., Google Classroom, Zoom), interactive exercises available online, role-playing, and recorded dialogues.

Assessment and Exam:

At the end of each semester, a test will be conducted to assess the knowledge and skills in listening, speaking, reading, and writing.

________________________________________________________________________________________________________________

Program in Ukrainian

Курс польської мови для іноземців – рівень A1 (Загальноєвропейська шкала)

Передумови програми:

  • Рівень: A1 (початковий)
  • Тривалість: 2 семестри, по 40 годин кожен
  • Загальна кількість годин: 80 навчальних годин
  • Формат: очний або онлайн

Загальні цілі курсу:

  • Розвиток базових комунікативних навичок польською мовою (говоріння, слухання, читання, письмо).
  • Вивчення основної граматики та словникового запасу для повсякденного спілкування.
  • Спілкування в простих повсякденних ситуаціях, таких як знайомство, покупки, запитування шляху.
  • Розуміння і використання основних виразів і фраз польською мовою.

Навчальні матеріали:

Рекомендований підручник:

  • „Polski, krok po kroku. Poziom A1” – Автори: Iwona Stempek, Anna Stelmach, Sylwia Dawidek, Aneta Szymkiewicz
  • Додаткові матеріали: інтерактивні вправи онлайн (доступні для підтримки як очного, так і онлайн курсу).

Семестр 1 (40 навчальних годин)

  1. Тема: Вступ до вивчення польської мови

    • Кількість годин: 4
    • Теми: основні правила вимови, алфавіт, наголос, знайомство, перші ввічливі вирази.
    • Вправи: тренування вимови, написання та читання коротких текстів.
  2. Тема: Знайомство та основні фрази

    • Кількість годин: 6
    • Теми: питання про ім'я, вік, національність, місце проживання. Вітання, прощання, питання про самопочуття.
    • Вправи: діалоги, письмові вправи.
  3. Тема: Моя родина та друзі

    • Кількість годин: 6
    • Теми: опис родичів, друзів, основні прикметники.
    • Вправи: описи родин, створення простих речень з прикметниками.
  4. Тема: Покупки та їжа

    • Кількість годин: 8
    • Теми: назви харчових продуктів, фрази, які використовуються в магазині, питання про ціни, вагу та кількість.
    • Вправи: рольові ігри у магазині, створення діалогів, читання коротких текстів, пов’язаних із покупками.
  5. Тема: Місця в місті

    • Кількість годин: 8
    • Теми: назви місць, запитування шляху, опис свого оточення (будинок, місто), пересування містом.
    • Вправи: діалоги, пов’язані із запитуванням шляху, вправи з картою.
  6. Тема: Повсякденні дії

    • Кількість годин: 8
    • Теми: опис повсякденного розпорядку, дієслова, що стосуються повсякденних дій, дні тижня, час.
    • Вправи: створення простих речень, які описують повсякденне життя, вправи з календарем, діалоги.

Семестр 2 (40 навчальних годин)

 

  1. Тема: У вільний час

    • Кількість годин: 6
    • Теми: хобі, інтереси, фрази, які використовуються при обговоренні вільного часу.
    • Вправи: опис своїх інтересів, прослуховування коротких текстів про хобі, створення діалогів.
  2. Тема: Погода та пори року

    • Кількість годин: 6
    • Теми: опис погоди, пори року, місяці, фрази, пов’язані з прогнозом погоди.
    • Вправи: читання прогнозів, діалоги про погоду.
  3. Тема: Подорожі

    • Кількість годин: 8
    • Теми: транспорт

Referencje

Jako aplikanci sądowi uczestniczyliśmy w dwusemestralnym kursie English for Law na poziomie upper intermediate zorganizowanym przez szkołę językową Testing & Foreign Language Services. Przedmiot tego kursu stanowiło specjalistyczne słownictwo z zakresu prawa karnego i cywilnego, a także zagadnień ustrojowych. Prowadzony był on przez lektora, którego cechował duży stopień profesjonalizmu i merytorycznego przygotowania do nauki prawniczego języka angielskiego. Kurs English for Law spełnił nasze oczekiwania i całym przekonaniem możemy polecić TFLS jako szkołę prowadzącą dobrze zorganizowane kursy językowe dla prawników.

Marta Kożuchowska, Patrycja Mączyńska, Paweł Dudkiewicz, Marcin Polakowski

Cenimy sobie wysoki profesjonalizm TFLS i liczymy na kontynuację współpracy wykorzystując coraz to nowsze możliwości, które oferuje nam TFLS wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszej firmy. Bogata oferta TFLS, zarówno pod względem merytorycznym jak i cenowym, jest dla nas optymalnym rozwiązaniem.

Leszek Smęt, ORACLE Polska Sp. z o.o.

Współpraca ze szkołą TFLS przez cały okres projektu układała się wzorcowo, a proces szkolenia zakończył się widoczną poprawą znajomości języka u osób biorących udział w projekcie, co potwierdza profesjonalizm firmy oraz jej pracowników.

Renata Matuszewska, EMSUR Polska Sp. z o.o.

Firma Pearson Education Polska reprezentująca najstarsze na świecie prywatne wydawnictwo publikujące materiały do nauki języka angielskiego – LONGMAN, pragnie wyrazić swoje największe uznanie dla współpracy ze Szkołą Języków Obcych TFLS - Testing and Foreign Language Services w Warszawie. Szczególnie chcielibyśmy podkreślić wkład jaki doświadczeni lektorzy szkoły wnieśli do publikowanych przez nas materiałów, które obecnie wykorzystywane są przez uczniów na całym świecie. Nieocenione komentarze oraz udział w pilotowaniu przygotowywanych materiałów, których podjęli się pracownicy szkoły pozwoliły nam na wydanie najwyższej klasy podręczników i słowników.

Artur Graboś, Pearson Education Polska

Kursy dopasowane są do naszych potrzeb, a firma szybko reaguje na sugestie dopasowując się do naszych wymagań. Lektorzy posiadają wysokie kwalifikacje zawodowe i doświadczenie, a przede wszystkim są niezwykle sumienni i zawsze przygotowani do zajęć.

Małgorzata Wiśniewska-Janus, HRK S.A.

Słownik e-DICT

Wpisz słowo (wyrażenie) polskie lub angielskie

słowo:

Infolinia

Rejestracja na egzamin

zapisz się na egzamin

zapisz się na egzamin

zapisz się na egzamin

zapisz się na egzamin

Certyfikaty jakości


Szkoła Językowa Warszawa
Szkoła Angielskiego Warszawa
Kurs języka angielskiego Warszawa




O szkole | Lektorzy | Szkolenia dla firm | Egzaminy | Cennik | Testy kwalifikacyjne | Kursy | Zapisy / Rejestracja | Praca | Angielski on-line | Dla lektor w


© Prawa autorskie 2002-2006 TFLS. Wszelkie prawa zastrze one

INFORMACJA DOTYCZ CA PLIK W COOKIES:
Informujemy, i w celu optymalizacji tre ci dost pnych w naszym serwisie www.tfls.com.pl, dostosowania ich do indywidualnych potrzeb ka dego u ytkownika, jak r wnie dla cel w statystycznych korzystamy z informacji zapisanych za pomoc plik w cookies na urz dzeniach ko cowych u ytkownik w. Pliki cookies u ytkownik mo e kontrolowa za pomoc ustawie swojej przegl darki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawie przegl darki internetowej oznacza, i u ytkownik akceptuje zasady stosowania plik w cookies, opisane tutaj
[ Nie pokazuj wi cej tego powiadomienia ].